Mali badacze – co pływa, co tonie?

„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż -a zapamiętam,
pozwól mi działać, a zrozumiem!”
Konfucjusz

Dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza.  Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Eksperymenty dają dziecku okazję do odkrywania fascynującego świata przyrody i techniki, a wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji. Do miski z wodą wrzucaliśmy różne przedmioty: orzech, kasztan, spinacz, klocki drewniane i plastikowe o różnej wielkości i różnym kształcie, foremki, korek, szyszkę, karteczkę, kamień. Obserwowaliśmy  i omawialiśmy  co dzieje się z tymi przedmiotami, wyciągając wnioski. Przeprowadzony eksperyment wzbudził u dzieci duże zainteresowanie co widać na zdjęciach.