Gimnastyka

Zajęcia gimnastyczne z dziećmi w wieku przedszkolnym stanowią bardzo ważny element edukacji fizycznej, pozwalają one na zachowanie prawidłowej postawy oraz wzmacniają odporność fizyczną dzieci. Poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe, dzieci pokonują trudności dzięki czemu wzmacniają wiarę we własne możliwości. Taka forma spędzania czasu w przedszkolu sprawia wiele radości i zadowolenia.

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada dzieci z naszej grupy uczestniczyły w zabawach zorganizowanych z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia. Choć nie mogły przynieść z domu swojego ulubionego pluszaka, świetnie bawiły się na zajęciach. Przedszkolaki grały w „misiową grę” z zagadkami na macie edukacyjnej, kodowały drogę do misia za pomocą strzałek, ćwiczyły umiejętności matematyczne, układały misiowe puzzle oraz bawiły się przy muzyce. Na koniec dzieci wykonały misie z papierowych talerzyków.

 

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada w naszej grupie obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia W tym wesołym dniu przedszkolaki czekało wiele atrakcji. Zostały zaproszone do wspólnej zabawy ze swoimi misiami, poznały historię ich święta, oglądały o nich bajki, prezentację przedstawiającą ilustracje i imiona różnych misiów. Bawiły się m. in. przy piosenkach: „Dwa malutkie misie”, „Jadą, jadą misie”, brały udział w różnych zabawach ruchowych, konkursach, quizach, zgadywankach, wykonywały prace plastyczne. Nie mogło zabraknąć słodkiego poczęstunku – miodku, czyli tego co misie i dzieci lubią najbardziej. Ten dzień w przedszkolu pełen był uśmiechu, radości oraz wspólnej zabawy. Mamy nadzieję, że to wielkie misiowe przyjęcie zostanie w naszych wspomnieniach na długi czas.

 

Dzień kredki

22 listopada obchodziliśmy w grupie Dzień Kredki. Jak się domyślacie nudy nie było. Święto to jest w szczególny sposób związane z dziećmi. Swoje pierwsze prace dzieci wykonują właśnie przy użyciu kredki. Dlatego też w tym dniu kredka znajdowała się w centrum naszych oddziaływań. Na początku przedszkolaki wysłuchały piosenki pt.: „Kolorowe kredki”, a potem wspólnie zastanawialiśmy się: „co by było, gdyby nie było kolorów”. Przedszkolaki wykazały się dużą pomysłowością odpowiadając na pytanie. Następnie zamieniliśmy się w poszukiwaczy kolorów ukrytych w naszej sali. Wiemy też, że kredki możemy wykorzystać do nauki liczenia, można z nich ułożyć tęczę. Wykonały również rysunek na temat dowolny.

 

Piszemy literki!

W celu utrwalania obrazu liter małych i wielkich proponujemy dzieciom różne zabawy dydaktyczne, np. układanie liter na dywanie z włóczki, kasztanów czy kolorowych nakrętek. Stosujemy także elementy metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. Wtedy przedszkolaki piszą literki na tacy z kasza manną, słuchając jednocześnie odpowiedniej muzyki.

Projekt edukacyjny „Wiatr”

Realizację projektu „Wiatr” zainicjowały dzieci, które obserwowały silny wiatr za oknem. Przedszkolaki chciały poznać: czym jest wiatr, jak powstaje, w jakich miejscach wieje najbardziej, czy wiatr jest potrzeby. Z wiersza „Dwa wiatry” Juliana Tuwima poznaliśmy różne określenia wiatru, słuchaliśmy nagrań, naśladowaliśmy jego odgłosy. Prowadziliśmy zabawy badawcze „Co może wywołać wiatr?” z wykorzystaniem wentylatora, balonów, słomek, piórek, papieru. Była „burza mózgów” o tym, czy wiatr jest pożyteczny, czy szkodliwy. Bawiliśmy się przy piosence „Wietrzyku psotniku” z wykorzystaniem wiatraczków, samolotów, balonów, kolorowych chust. Stworzyliśmy „wietrzne obrazki” dmuchając przez słomki na krople farb oraz kolorowe latawce.

 

Prawa Dziecka

„Mały człowiek, duża sprawa.
Mały człowiek ma swe prawa.
Strzegąc praw tych należycie
– układamy dziecku życie”.

Dzień 20 listopada to Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka, który upamiętnia uchwalenie Deklaracji Praw Dziecka w 1959 oraz Konwekcji o Prawach Dziecka w 1989 roku. Przypomina o tym, że dziecko ma swoje prawa i potrzeby, powinno być otoczone troskliwą opieką i szczególną ochroną prawną. W tym dnu przedszkolaki oglądały prezentację o swoich prawach i obowiązkach. Podawały przykłady, kiedy są smutne, a kiedy wesołe. Każde dziecko narysowało swoje prawo. Następnie przedszkolaki próbowały odgadnąć jakie prawo jest ukryte na rysunku.

 

Rysujemy kredą!

Podejmowanie przez dzieci wszelkiej aktywności plastycznej z pewnością rozwija ich wyobraźnię czy usprawnia mięśnie dłoni i palców, tak potrzebne do prawidłowego pisania. Tym razem wybraliśmy się na przedszkolny taras, aby kolorową kredą rysować jesienne drzewa i wszystko inne, co w danej chwili przyjdzie przedszkolakom do głowy. Oto nasza galeria prac:

W miesiącu listopadzie nasza grupa realizowała projekt edukacyjny – wiatr. Celem projektu było: uświadomienie dzieciom, że wokół nas istnieje powietrze, wywoływanie zaciekawienia zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie, rozwijanie mowy i myślenia. Podczas trwania projektu przedszkolaki realizowały swoje działania na wielu płaszczyznach. Były zabawy badawcze, konstrukcyjno – manipulacyjne, oddechowe, plastyczne oraz muzyczno – ruchowe. Podsumowaniem projektu był quiz wiedzy i wykonanie wspólnie latawca.

 

Polska Niepodległa

11 listopada to ważna data dla wszystkich Polaków. Pielęgnując tradycje 10 listopada w naszej grupie obchodziliśmy rocznicę odzyskania przez nasz kraj niepodległości. Wszystkie dzieci uroczyście świętowały ten wyjątkowy dla Nas – Polaków dzień. Głównym celem spotkania, które zgromadziło małych patriotów, było kształtowanie miłości i przywiązania do kraju ojczystego, jego kultury i tradycji oraz poznanie symboli narodowych naszego kraju.
W tym dniu dzieci uczciły pamięć poległych Polaków poprzez recytację wierszy, śpiewanie piosenek oraz wygrywanie melodii patriotycznych na dzwonkach. Przedszkolaki przez cały tydzień przygotowały się do tego święta wykonując rozmaite zadania przygotowane przez panie nauczycielki. Wykonały flagi i kotyliony na występ.
O godzinie 11:11 przystąpiły do akcji #szkoła do hymnu – odśpiewując cztery zwrotki Mazurka Dąbrowskiego.