Święto Niepodległości

Dzieci z grupy IV w ciągu całego tygodnia rozwijały i pogłębiały  zainteresowania przeszłością naszego kraju poprzez różnorodne formy aktywności. Wsłuchiwały się w opowieści literackie, legendy, prezentacje multimedialne, poznały symbole narodowe (flaga, godło, hymn narodowy) oraz pieśni patriotyczne dotyczące prezentowanej tematyki. Odbyły krótką podróż po mapie ze wskazaniem stolicy Warszawy i rzeki Wisły, naszego miasta. W trakcie działań artystycznych wykonały dekoracje sali na święto niepodległości. Kulminacyjną częścią obchodów był poranek patriotyczny  w trakcie którego wspólnie odśpiewaliśmy hymn, poznane piosenki i wierszyki okolicznościowe.

 

Poranek patriotyczny w naszej grupie

Z okazji 102. rocznicy odzyskania przez  Polskę niepodległości, dzieci z naszej grupy uczestniczyły w poranku patriotycznym, zorganizowanym w naszej sali. Przedszkolaki obejrzały i wysłuchały koncertu „Polska, nasz wolny kraj”. Celem spotkania było przybliżenie dzieciom symboli narodowych, pieśni patriotycznych oraz postaci Józefa Piłsudskiego, jak i kształtowanie postaw patriotycznych. Dzieci tego ważnego dnia wyglądały odświętnie i uroczyście, a na ich piersiach widniały kotyliony w barwach narodowych. O godzinie 11.11 w ramach akcji MEN „Szkoła, Przedszkole Do Hymnu” wszystkie przedszkolaki stanęły do jego odśpiewania (nasze maluchy wiedza już, że wtedy należy stać na baczność). Na koniec dnia każde dziecko zaniosło do domu własnoręcznie wykonaną flagę.

 

 

Teatr, kino… w przedszkolu!

Nasze przedszkolaki z wielkim zainteresowaniem obejrzały spektakl „Calineczka”, co prawda na tablicy multimedialnej, ale i tak bardzo im się podobał! Wstępem było obejrzenie filmiku edukacyjnego „Wirtualna wycieczka do teatru”, gdzie dzieci poznały tematyczne słownictwo tj. aktor, scena, kurtyna, scenografia, oświetlenie. Analogicznie przedszkolaki obejrzały film „Jak zrobić film-poradnik młodego filmowca”, poznając literę E na podstawie słowa ekran. Dzieci dowiedziały się co robi reżyser, dźwiękowiec czy kamerzysta. Poruszana tematyka zainspirowała nas do wykonania papierowych pacynek, kukiełek oraz namalowania na ekranie swojej ulubionej bajki.

Jesienne zabawy

Zabawy muzyczno-ruchowe czy rytmiczne są chętnie podejmowane przez dzieci. Nasze przedszkolaki brały udział w takich zabawach, wykorzystując do tego rekwizyty takie jak : kolorowe paski bibuły (wiatr), papierowe listki i tasiemkę. Dzieci kształtowały wrażliwość muzyczną, wyrażając muzykę ruchem, uczyły się odkodowywać informacje oraz układać rytmy.

„Spotkały się bajki w przedszkolu,
ciekawe, czy dobrze je znacie…
nie mówiąc nic wcześniej nikomu,
zmieniły bajkowe postacie….
Szczęśliwie się wszystko skończyło,
wszak bajki dzieci te znały.
Zrobiły porządek w książeczkach,
postacie się już nie zmieniały.”

Dzień 5 listopada na długo zostanie w pamięci naszych przedszkolaków, ponieważ do naszej grupy zawitały przeróżne bajkowe postacie aby wspólnie świętować Międzynarodowy Dzień Postaci z bajek. Czytania bajek rozwija wyobraźnię, rozwesela, pokazuje jak postępować w prawdziwym życiu. W tym dniu były zabawy wymagające wykazania się znajomością treści bajek, tych znanych i mniej znanych, m.in. dzieci rozwiązywały zagadki, rozpoznawały bajkę po rekwizycie oraz po przeczytaniu fragmentu książki. Były muzyczne zgadywanki bajkowe, zabawy ruchowe oraz prezentacja dziecięcych bajkowych przebrań. Dzieci bardzo dobrze znają bajki i świetnie radziły sobie z zadaniami.

      

Dzień Postaci z Bajki

„Spotkały się bajki w przedszkolu,
ciekawe, czy dobrze je znacie…
nie mówiąc nic wcześniej nikomu,
zmieniły bajkowe postacie….
Szczęśliwie się wszystko skończyło,
wszak bajki dzieci te znały.
Zrobiły porządek w książeczkach,
postacie się już nie zmieniały.”

Dzień 5 listopada na długo zostanie w pamięci naszych przedszkolaków, ponieważ do naszej grupy zawitały przeróżne bajkowe postacie aby wspólnie świętować Międzynarodowy Dzień Postaci z bajek. Czytania bajek rozwija wyobraźnię, rozwesela, pokazuje jak postępować w prawdziwym życiu. W tym dniu były zabawy wymagające wykazania się znajomością treści bajek, tych znanych i mniej znanych, m.in. dzieci rozwiązywały zagadki, rozpoznawały bajkę po rekwizycie oraz po przeczytaniu fragmentu książki. Były muzyczne zgadywanki bajkowe, zabawy ruchowe oraz prezentacja dziecięcych bajkowych przebrań. Dzieci bardzo dobrze znają bajki i świetnie radziły sobie z zadaniami.

 

Jesienne prace plastyczne

Jesień to piękna pora roku, a jej kolory: pomarańczowy, żółty, czerwony czy brązowy, zachęcają do tworzenia ciekawych prac plastycznych. Zachwycone jesienną przyrodą przedszkolaki, wykonały wspaniałe dzieła, rozwijając jednocześnie swoje zdolności plastyczne.

Dzień origami

24 października obchodziliśmy w grupie Światowy Dzień Origami. Jest to sztuka składania papieru, pochodząca z Chin. W tym dniu poznaliśmy sztukę artystycznego składania papieru poprzez zabawę, doświadczenia oraz wykonanie własnej pracy. Dzieci z zainteresowaniem obejrzały „papierową bajeczkę” o rolniku, który miał dwanaście pól. Poprzez zabawy z papierem przedszkolaki ćwiczyły sprawność manualną i rozwijały koordynację wzrokowo – ruchową. Dzieci jak zwykle były bardzo kreatywne i twórcze.

Projekt edukacyjny DRZEWO

W październiku realizowaliśmy projekt edukacyjny pod hasłem DRZEWO. Zajęcia projektowe rozpoczęliśmy od stworzenia siatki tematycznej, ustaliliśmy początkowy zasób wiedzy, następnie zapisaliśmy listę pytań, która stanowiła podstawę aktywności badawczej. W czasie trwania projektu dzieci dowiedziały się jakie są rodzaje drzew, dlaczego jesienią liście spadają z drzew, ile drzewa mają lat i do czego właściwie są nam potrzebne. Na te i inne pytania dzieci szukały odpowiedzi poprzez wykonanie eksperymentów i obserwacji przyrodniczych: przyjrzały się z bliska liściom, owocom i korze drzew przy pomocy mikroskopu cyfrowego oraz lupy. Oglądały film edukacyjny: Jak powstaje drewno? Ponadto wykonały szereg prac plastycznych, nauczyły się wierszy i piosenek tematycznych oraz skonstruowały grę planszową. Na koniec w naszej grupie został zorganizowany quiz w celu podsumowania zdobytej wiedzy. Jak się okazało, zajęcia realizowane w czasie projektu wzbudziły duże zainteresowanie wśród dzieci i znacząco poszerzyły ich wiedzę na temat drzew.

Kasztanowe stworki

W październiku wspólnie wykonaliśmy przeróżne zwierzaki i ludziki ze wcześniej zgromadzonych darów jesieni – kasztanów i żołędzi. Okazało się, że dzieci miały mnóstwo wspaniałych pomysłów na wykorzystanie tych jesiennych skarbów. W efekcie powstały wyjątkowe prace!