Na początku marca dzieci z grupy III realizowały projekt UBRANIA. Wspólnie opracowaliśmy siatkę tematyczną dotyczącą aktualnego zasobu wiedzy dzieci.
Stawiałam dzieciom pytania związane z pogłębieniem ich postawy badawczej i umiejętności dostrzegania problemu:, Czego chcielibyście dowiedzieć się na temat ubrań? O co chcielibyście zapytać…? W taki sposób powstała lista pytań, na które postanowiliśmy znaleźć odpowiedzi. Szukaliśmy odpowiedzi min. na pytanie:, Z czego zrobione są ubrania? Dzieci poznały cykl powstawania wełny na podstawie historyjki obrazkowej. Co to jest len? Na to pytanie dzieci znalazły odpowiedź w bajce M. Konopnickiej.
Jak wyglądały ubrania dawniej? – dowiedzieliśmy się oglądając prezentację multimedialną. Porównywaliśmy stroje z różnych epok z ubraniami współczesnymi.
Dzieci poznały dwa wiersze: „Krawcowa” oraz „Tańcowała igła z nitką”, bawiły się przy piosenkach: „Nitko, nitko hej niteczko’ i „Dwie krawcowe”.
Stworzyliśmy w sali mały kącik tematyczny, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Rozpoznawaliśmy przedmioty potrzebne do uszycia ubrań (naparstek, zamek błyskawiczny, nici, nożyczki, tkaniny, metr krawiecki, maszyna do szycia, igła, itp.)
Podsumowaniem naszych wiadomości były różne prace graficzne, bawiliśmy się w projektantów. Podczas projektu dzieci prowadziły obserwacje i badania, same mogły być ekspertami. Były pozytywnie nastawione na nowe działania. Uczyły się współpracować w grupie. Poznały dużo nowych pojęć.