Dzień kolorowej skarpetki

21 marca jest kolorowy nie tylko z powodu pierwszego dnia wiosny! To właśnie tego dnia obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa. Na znak wsparcia dla osób z Zespołem Downa ubieramy dwie różne skarpetki. Celem Dnia Kolorowej Skarpetki jest kształtowanie umiejętności akceptacji i szacunku wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną. W naszym przedszkolu dzieci już od najmłodszych lat uczą się zwiększania świadomości na temat Zespołu Downa, likwidowania barier i uprzedzeń. Kolorowe skarpetki nie do pary symbolizują społeczne niedopasowanie, odmienność, zróżnicowanie – wszystko, z czym spotykają się osoby dotknięte Zespołem Downa.  Zespół Downa to trisomia (3 chromosomy) na dwudziestej pierwszej parze chromosomów – stąd wzięła się data święta! Wysłuchały opowiadania „ Mamo, wszyscy się na mnie dziwnie patrzą „ opowieść o skarpetce Fredzi, obejrzały ilustracje dzieci z trisomią, kolorowały na różne odmienne kolory skarpetki  . W tych działaniach edukacyjnych ważne jest, żeby już od najmłodszych lat pokazywać dzieciom różnorodność, uczyć empatii i tolerancji.