Zdalne nauczanie – czerwiec

W ostatnim miesiącu zdalnego nauczania dzieci próbowały nazywać uczucia i emocje towarzyszące im podczas różnych aktywności oraz odczytywać emocje bliskich. Natomiast rodzice w toku różnorodnych działań zwiększali poczucia wartości swoich pociech. Kolejnym zagadnieniem było poszerzanie wiedzy na temat środków transportu (auta, pociągi, statki, samoloty). W tym obszarze przedszkolaki doskonaliły głównie umiejętności spostrzegania i klasyfikowania. Ostatni tydzień zdalnego nauczania to oczywiście wakacje, gdzie dzieci uczyły się m.in. wypowiadać na określony temat.

Bardzo dziękuję Rodzicom i e-przedszkolakom za współpracę i wytrwałość! Życzę udanego wakacyjnego wypoczynku oraz dużo zdrowia!!!

Święto Mamy i Taty – zajęcia zdalne

W ramach tematyki o rodzinie dzieci z grupy V z aktywną pomocą rodziców korzystały z propozycji zabaw i zajęć – utrwalały znajomość nazw związanych z relacjami w rodzinie: rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, krewni, wzbogaciły wiedzę na temat zawodów wykonywanych przez rodziców. Rozwijały kompetencje językowe poprzez analizę i syntezę głosek i sylab w słowach. Usprawniały słuch rozwiązując zagadki słuchowe. Poznały wiersze, piosenki, tworzyły do nich akompaniamenty i ilustrowały je ruchem. Wykonywały prace plastyczne – upominki dla rodziców. Aby utrwalić wiadomości o rodzinie, wspólnie przeglądały fotografie, albumy. Dziękujemy dzieciom i rodzicom z naszej grupy, którzy zechcieli się z nami podzielić swoimi pamiątkowymi zdjęciami. „DZIĘKUJĘ MAMO! DZIĘKUJĘ TATO!„

 

Nasi ulubieńcy

W tym tygodniu Nasze Przedszkolaki poszerzały wiedzę na temat zwierząt domowych. Dzięki różnorodnym propozycjom zabaw i ćwiczeń dzieci kształtowały umiejętność przejawiania troski i życzliwości w stosunku do zwierzaków takich jak psy, koty czy rybki. Dzieci wiedzą, że zwierzęta także mają swoje uczucia i potrzeby, o które należy dbać. Jak się okazało wiele Przedszkolaków ma swoich własnych pupilów i świetnie się nimi opiekuje!

Wakacje! – zajęcia zdalne

W minionym tygodniu dzieci utrwalały zasady bezpieczeństwa podczas wakacji. Poznały znaki informacyjne i ostrzegawcze, które występują na szlakach turystycznych. Poznały najważniejsze pasma górskie w Polsce oraz nazwy miejscowości położonych w górach. Dzieci rozmawiały z rodzicami na te­mat planowania podróży – zastanawiały się, o czym należy pamiętać, gdy wyrusza się w podróż, tworzyły listę rzeczy, które są niezbędne, np. na wycieczce w górach, na wakacjach nad morzem, na wycieczce w lesie, nad wodą, na łące. Wspólnie z rodzicami omówiły środki transportu, którymi można udać się w podróż.
Dzieci rozmawiały o czekającym je rozstaniu z przedszkolem. Określały, co najbardziej lubiły robić w przedszkolu, które zajęcia były najbardziej interesujące, czego się nauczyły. Rozmawiały również o sposobach, w jakich można podtrzymywać kontakty z kolegami i koleżankami z grupy.
Uczestniczyły w wielu zabawach językowych. Doskonaliły umiejętności analizy i syntezy syla­bowej i głoskowej, przeliczały sylaby i głoski w słowach, przeliczały słowa w zdaniach.

Dzieci

W tym tygodniu przedszkolaki uczyły się o swoich prawach i obowiązkach. Miały okazję poprzez oglądanie prezentacji, poznać swoich kolegów i koleżanki z różnych stron świata. Zwróciliśmy również uwagę na taką wartości jak: przyjaźń i tolerancja dla odmiennego wyglądu innych osób.
W tym tygodniu obchodziliśmy również Dzień Dziecka – przedszkolaki miały okazję do zabaw muzyczno – ruchowych do swoich ulubionych podkładów muzycznych.
Życzę swoimi przedszkolakom dużo radości, nabywania nowych doświadczeń oraz uśmiechów na twarzy nawet w pochmurne dni.
Dziękuję za współpracę i nadsyłane zdjęcia.

Bezpieczne wakacje

Głównym celem zajęć zdalnych w tym tygodniu było wsparcie całościowe rozwoju dziecka, poprzez kształtowanie umiejętności dbania o własne bezpieczeństwo. Dzieci miały okazję wysłuchać wierszy na ten temat, obejrzeć bajki, przypomnieć i utrwalić numery alarmowe. Było też wiele ciekawych propozycji zabaw do wykorzystania podczas pochmurnych dni.
Nie zapomnieliśmy także o Tacie, który w tym tygodniu obchodził swoje święto.
Dodatkowo przedszkolaki wraz z rodzicami wzięły udział w zadaniu. Do wykonania było śmieszne zdjęcie pod hasłem „jedziemy na wakacje”.
Życzymy wszystkim naszym podopiecznym miłych i udanych wakacji.

Mama, tata, siostra, brat i ja – czyli moja rodzina!

To już kolejny tydzień zdalnego nauczania. W tym tygodniu skupiliśmy się na bardzo ważnym zagadnieniu w życiu dziecka, a także każdego z Nas, czyli na RODZINIE. W wyniku proponowanych form edukacyjnych przedszkolaki uświadomiły sobie, jak ważną rolę w ich życiu pełnią rodzice. Z nadesłanych zdjęć można zauważyć, iż największym zainteresowaniem cieszyło się zadanie – Co do kogo należy? Ta zabawa to cenne doświadczenie, które pozwoliło odciąć się od stereotypu gotującej i sprzątającej mamy oraz taty, który naprawia wszystko co się zepsuje. Dziękuję za zdjęcia i pozdrawiam najbardziej wytrwałych!

Majowa łąka

W tym tygodniu na zajęciach zdalnych dzieci wraz z rodzicami podejmowały różnorodne formy aktywności, aby wspólnie tworzyć projekt edukacyjny „Majowa łąka”. Przedszkolaki wybrały się na spacer, aby lepiej przyjrzeć się roślinom i zwierzętom żyjącym na łące, wykorzystując do obserwacji lornetki i lupy. Dzieci oglądały albumy przyrodnicze, słuchały rymowanek i wierszy, piosenek, założyły własny zielony ogródek, wykonywały prace plastyczno – techniczne oraz organizowały zabawy muzyczno – ruchowe. Dziękuję rodzicom za zaangażowanie i nadesłane zdjęcia Amelki, Oliwki i Oli!

 

Wszystkie dzieci nasze są

W tygodniu poświęconym dzieciom, zaproponowałyśmy naszym przedszkolakom ulubione przez nich zajęcia. Znalazły się wśród nich m.in.: mini dyskoteka, samodzielne wykonanie deseru i wykonanie pracy plastycznej ,,Kraina marzeń”. Rodzice przypomnieli im również prawa i obowiązki dziecka. Mamy nadzieję, że umieszczony dyplom sprawił im wiele radości. Dziękujemy Rodzicom za trud i zaangażowanie. To dzięki wysyłaniu przez Was zdjęć możemy wzbogacać naszą galerię.

Czytające Przedszkolaki

W tym roku szkolnym braliśmy udział w projekcie „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. W ramach modułu „Czytające Przedszkolaki”, który miał na celu rozwój czytelnictwa oraz prezentację dzieciom utworów polskich pisarzy i poetów, nasze Przedszkolaki wybrały grupową maskotkę – Misia Bruno, który odbył czytelniczą podróż po ich domach. Dzieci zabierały maskotkę do domu wraz z Misiowym Dzienniczkiem, gdzie po przeczytaniu wiersza lub opowiadania zostawiały pamiątkowy wpis dla Misia. Dziękujemy Dzieciom i Rodzicom za zaangażowanie w realizację projektu! Zapraszamy do obejrzenia wspaniałych prac, które dzieci stworzyły dla Naszego Misia!