Sprintem do maratonu

8 października przedszkolaki z naszej grupy wzięły udział w VI OGÓLNOPOLSKIM MARATONIE PRZEDSZKOLAKÓW „Sprintem do maratonu”, którego organizatorem jest miesięcznik bliżej przedszkola. Celem jest popularyzowanie biegów wśród dzieci oraz upowszechnianie zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu wolnego.  Każdy z uczestników otrzymał numer startowy tak, jak na prawdziwych zawodach sportowych. Przed biegiem odbyła się rozgrzewka, jak na biegaczy przystało. Dzieci rozpoczynały bieg, starając się jak najszybciej dobiec do mety. Jednak w naszym maratonie wszyscy byli zwycięzcami. Nie liczyło się zdobyte miejsce, a pokonanie wyznaczonego dystansu w miłej atmosferze, promującej zdrowy styl życia. Wysiłek i determinacja biegaczy została doceniona i nagrodzona wręczeniem specjalnych medali oraz dyplomów.

VI Maraton Przedszkolaków

Dzieci z naszej grupy w dniu 8 października 2020 roku wraz z paniami brały udział w VI Ogólnopolskim Maratonie Przedszkolaków „Sprintem do maratonu”. Nadrzędnym celem projektu, w którym uczestniczymy kolejny rok jest popularyzowanie biegów wśród dzieci oraz upowszechnianie zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu. Każdy z uczestników otrzymał numerek startowy. Następnie przystąpiliśmy do rozgrzewki, a po niej nastąpił upragniony moment 3,2,1,0 START i wszyscy ruszyli, pędzili ile sił w nogach….pokonując kilkakrotnie dystans. Były oklaski i radość, że wszyscy dobiegli do mety. Wszystkim biegaczom serdecznie gratulujemy wyników, każdy biegacz otrzymał pamiątkowy medal.

VI Ogólnopolski Maraton Przedszkolaka “Sprintem do maratonu”

Dzieci z całego przedszkola wzięły udział w projekcie, który miał na celu popularyzowanie biegów oraz upowszechnianie zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu wolnego. Nasze maluchy z grupy I także przyłączyły się do maratonu i przebiegły aż 5 okrążeń, co dało 1000 metrów! Wszystkim gratulujemy dobrych wyników i zdobycia zasłużonych dyplomów. 

Soki pijemy, bo zdrowi być chcemy!

Kształtowanie postaw prozdrowotnych zaczyna się już w przedszkolu. Dlatego mając na uwadze zdrowie naszych wychowanków nie zapominamy o organizowaniu sytuacji edukacyjnych, które promują zdrowie. Dzieci z naszej grupy doskonale wiedzą, że aby być zdrowym należy prawidłowo się odżywiać, jeść owoce i warzywa oraz pić soki. Właśnie dlatego w październiku postanowiliśmy własnoręcznie zrobić sok pełen witamin: marchwiowo- jabłkowy. Smakował wyśmienicie!

Dzień Uśmiechu

2 października – w piątek, dzieci z grupy III włączyły się do obchodów Międzynarodowego Dnia Uśmiechu. Na pomysł świętowania tego dnia wpadł artysta Harvey Ball, który w 1963 roku stworzył „smiley’a” – słynny znaczek uśmiechniętej buźki na żółtym tle. Z czasem Ball był coraz bardziej zaniepokojony komercjalizacją żółtego znaczka i tym, że ludzie zapomnieli o jego oryginalnym przesłaniu. W ten sposób wpadł na pomysł zorganizowania Światowego Dnia Uśmiechu – dnia, w którym wszyscy powinni dużo się uśmiechać i poświęcić większą uwagę dobrym uczynkom. Dzień jest obchodzony w każdy pierwszy piątek października. Tak też zrobiły nasze Przedszkolaki uśmiechając się szeroko! Dodatkowo także połączyły ten dzień z założeniem przygotowanych opasek na głowę i wykonaniu uśmiechniętego słoneczka, z uśmiechem bawiły się, wykonywały ćwiczenia gimnastyczne, doskonaliły umiejętności liczenia i klasyfikowania. Kolorowały roześmiane głowy dzieci nadając im imiona. Idąc do domu zabrały uśmiechnięte buźki dla swoich bliskich.

Dzień Muzyki

1 października obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Muzyki. W tym dniu nasze przedszkolaki przeniosły się do krainy dźwięków, aby wspólnie bawić się muzyką. Przedszkolaki nie tylko uważnie słuchały utworów muzycznych ale również aktywnie brały udział w zabawach muzyczno-ruchowych. Grały na dzwonkach i bum-bum rurkach, wygrywając znane im melodie. Poznały również wartości nut. Zabawa była wyśmienita a dzieci radosne i zadowolone. Wspólną zabawę zakończyły  muzyczne pląsy do znanych dzieciom piosenek.

C.d. Projekt edukacyjny – WARZYWA – ważenie, kiszenie

Jednym z elementów projektów edukacyjnych jest działanie, doświadczanie, eksperymentowanie, dlatego też nasze przedszkolaki z wielkim entuzjazmem ważyły przyniesione przez siebie warzywa. Dzieci sprawdzały ich wagę, porównywały, stosując określenia: ciężkie, lekkie, cięższy, lżejszy – poszerzając jednocześnie swoje słownictwo. Niewątpliwie ciekawym doświadczeniem było kiszenie ogórków, zalewając słoiki, jeden ciepłą a drugi zimną wodą. Przedszkolaki przy okazji poszerzyły wiedzę o przepis na kiszenie ogórków oraz poznały nowe warzywa, takie jak chrzan i czosnek. Wniosek z eksperymentu – ogórki zalane ciepłą wodą ukisiły się szybciej!

C.d. Projekt edukacyjny – WARZYWA – Robimy kanapki i sok!

Dzieci z naszej grupy doskonale wiedzą, że warzywa zawierają mnóstwo witamin, dlatego aby być zdrowym należy je jeść, na przykład na samodzielnie wykonanej kanapce, wtedy smakują lepiej oraz pić z nich soki. Właśnie dlatego postanowiliśmy własnoręcznie zrobić sok pełen witamin:  marchwiowo – jabłkowy. Kanapki i sok smakowały wyśmienicie!

C.d. Projekt edukacyjny – WARZYWA

Przedszkolaki wykonały wiele ciekawych kart pracy o warzywach, utrwalając liczenie, sprawność grafomotoryczną, manualną, percepcję wzrokową, spostrzegawczość oraz stworzyły plastyczne dzieła, wykonując wydzieranki z kolorowego papieru i prace przestrzenne. Dzieci malowały także farbami wybrane przez siebie sylwety warzyw oraz wykonały z masy solnej przyrodnicze eksponaty, niemalże jak prawdziwe!

C.d. Projekt edukacyjny – WARZYWA

W kolejnych dniach dzieci dokładnie oglądały przyrodnicze eksponaty , wykorzystując do tego lupy oraz mikroskop kamery. Mali odkrywcy badali m.in. przekrojone jabłko na pół, dynię ozdobną, by dokładniej je obejrzeć i znaleźć odpowiedź na pytanie: Czy warzywa mają miąższ? Przedszkolaki brały też udział w różnych zabawach ruchowych i edukacyjnych, takich jak Sałatka warzywna, Bingo ćwicząc koncentrację uwagi, percepcję wzrokową oraz refleks. Rozwijając kompetencje cyfrowe, dzieci na tablecie i tablicy multimedialnej układały interaktywne puzzle o warzywach oraz grały w memory.